Wednesday 18 February 2009

KeNa TaG..!!

Kali ni saya kena tag oleh kwn baeksaya zaman p'sekolahan dulu... .:MiSs FaRhA:. xpenah2 saya kena tag...ingatkan nak ngelakdoa...tapi kena jugak...saya cube yer cik farha syg. disebabkan cik farha n cik abg dia sama2 tag saya dgn tag yg sama...so here we go:

ARAHAN: ANDA DIKEHENDAKI MENSTORYKAN KESAH OR PERISTIWA YG KORANG RASA:-

1- PALING LUCU @ KELAKOR
2- PALING SEDIH
3- PALING BODOH
4- BIASA JERK

SETERUSNYA KORG DIKEHENDAKI MENYENARAIKAN 8 ORG YG KORANG NAK TAG KAN HEHE...

1-
PALING LUCU @ KELAKAR:

herm kelakar @ lucu yer
ketukmeje....jenuh tau nak memikirtension apa yg paling kelakar/lucu ni. xtau nak citer yg maner...ihikhik ceh2 mcm byk je gaya yer.

ok....Kisahnya masa saya masih belajar di Maahad... masa tu saya baru abis PREP...dalam perjalanan nak balik ke asrama...kebetulan hari hujan... saya jalan dengan kawan baik saya sambil borak2...sampai satu tempat tu saya tiba2 berhenti...kawan saya pelik...pastu dia kata " apsal ko tiba2 berhenti ni?'
saya terkedu memandang kearah satu tempat....saya senyap..xjawab soklan dia.dia tnya lagi...last2 saya tunjuk kearah tempat tersebut...pastu dia gelakkan saya " la ulat daun pon ko takut ! "
<

wei ulat daun tu berlambak2 kat tempat laluan jalan kaki tu....saya rela duduk tercegat kat situ dr meredah ulat2 tue...wah...kenot2takbole...saya geli!!! alamak cam ne ni...kiri kanan pokok bunga...dah sah2 ulat tu dr pokok bunga...korang bayangkan...ulat2 tu banyak sesangat...xde space kosong utk saya main lompat2...toiin..toin...toin... lagi pun saya xsanggup nak main lompat2 kat situ...sebab kawasan itu bersebelahan dengan surau utama dan asrama lelaki...oh...kenot2takbole...jatuh maruah...

pastu kawan saya tegur lagi " ni sampai pukul berapa kene dok tercegat kat sini nih...nak tayang diri ke apa ni...?" betul jugak...jap gi bebudak lelaki akan kuar dari surau tu..lagilah saya malu nak lalu. hei....cam ne ni... pastu kawan saya pon bagi cadangan yg terrrrrramatlah bernas dan saya waktu tu memang xpikir panjang sebab dlm hati ni...cume rasa : takut+nak cepat kuar dari tempat tu+malu+geli++++....bla..blaa.blaa.....

maka kawan saya pon suruhlah saya menutup mata...dan bayangkan perkara2 yang indah2 jer ( herm...dlm hati berkata "nak bayangkan apa klu dah set dlm otak awl2 depan tu ade ulat ") saya pon tutup jugaklah mata tu
sambil dipimpin oleh kwn saya merentasi ulat2 yg xberdosa tu...dengan kaki yang tertincit-tincit ( ala mcm org nari ballet tu )...tapi saya ni memang penggeli ulat...otak saya dah xmampu nak bayangkan perkara yang indah2...asyik2 terbayangkan ulat2 tadi jer...maka saya dengan slumber++xsengaja terlompat2 jugaklah akhir...toin...toin..toin...kawan saya berlari dapatkan saya..yelah takut terbabas masuk longkang..naya tu.... waktu saya lompat2 ( tapi mata saya terbukak sikitla++wajah berkerut) tu, saya terdengar bebudak lelaki's tgh gelakkan saya.... waaa...waa.....malu yer... tapi nak wat cam ne....sampai asrama muke saya pucat..

kawan saya jenuh ketawakan saya...sempat lagi dia cakap " apalah ko ni ulat tu xusik pon ko, tapi ko punye lompat2 tu mcmla ulat kejar ko "
hah...peduli apa saya...yang penting saya dah selamat sampai++geli...geli yang teramat...sampai sekarang kalau nampak ulat yg comey2 tu..konpom saya jerit...sian suami saya...mesti dia pening tgk saya
hahahaha...bile terkenang...kelakar pon ade..malu sendiri pon ade...dengan ulat pon takut...tapi nak wat mcm mana dah penggeli...

oklah...seterusnya



2- PALING SEDIH

Hah...yang ni saya xmo citer panjang2...cume yang saya boleh cakap sesuatu yang teramat2 sedih...dan berbekas dlm hati...telah menimpa saya pada tahun 2006...

saya kehilangan seorang ayah yang sgt2 baik...yang sgt2 saya sayang dan hormati... beliau telah pulang kerahmatullah...cume saya agak terkilan ( bukan saya shj tapi the whole family termasuk emak saya ) xdapat nak ngadap Arwah Ayah sewaktu beliau menghembuskan nafasnya yg terakhir...sedih sangat2... sebab waktu tu arwah ayah kat masjid...kata pakcik2 kat situ lepas solat isyak tgk arwah ayah dah terbaring.....

oklah...xnak teruskan lagi...dah nak nangis ni... al-fatihah utk arwah ayah....

ok seterusnya...

3- PALING BODOH

herm...saya xpenah2 mengigau...tetiba satu hari saya mengigau...entah apa2...malu pon ade...tapi waktu tu saya keletihan sgt...entah apa2 jerk saya cakap...@#$x%$^&

4- BIASA JERK

hah..yang ni senang...sekarang saya tgh memikir++menaip jawapan bagi tag yang Miss farha ni beri...hah
kan tu biase jerk...kelakar pon x,sedih pon x, bodoh pon x....semua org akan buat perkara yang sama...xkan korang main taip jekan...


ok miss farha sayang dah siap pon. huh
penatlega saya..xde utang pape...masa menaip ni pon xsabar2 nak siap cepat...

ok yang lagi buat saya xsabar2 ialah...arahan yang terakhir...huhu..DIKEHENDAKI MENYENARAIKAN 8 ORG YG KORANG NAK TAG KAN HEHE... disebabkan saya ni baik sikit...senyumkenyit jadik 5 org sudahlah...

penerima2 amanah tersebut ialah..jeng..jeng..jeng..:

1- Miss Farha
2- Adik Daus coret
3- Kak Yanmie
4- Sifu Mirza
5- cik mimie

cop2..nak tambah lagi satu bleh? herm...hah.. nak tambah KAK SUZI...

oklah...jawab jgn xjawab...

ok semua hope puas ati dgn kisah benar dari saya... yang baik datang dari Allah...yang buruk dari kelemahan dan kekurangan diri ini...salah silap harap maafkan.
salam ukhuwah dari saya....



1 comments:

Unknown said...

salam...
adehhh kena tag ag...3 utang tag dah nihh wawa..tak per2..mlm ni ha cube siapkan esemen yg korang bg hakhak
per2 pon tahniah sbb berjaya menyiapkan esemen..ermmm n tunggu dehh esement yg bakal dtg hakhak =P